Årsregnskab 2014: Radius leverer rekordresultat

Årsregnskab 2014: Radius leverer rekordresultat

NYHED

Nu skal der investeres i kompetencer, medarbejdere og samarbejder – så virksomheden kan fastholde en langsigtet vækstkurs.

Med en vækst i bruttoavancen på næsten 25 procent og en indtjening på 5 millioner konsoliderer Radius sin position som ét af kommunikationsbranchens stærkeste bureauer. Resultatet er det bedste i virksomhedens 11-årige historie og er samtidig kulminationen på en strategi, som blev lagt for tre år siden. Næste udviklingsskridt er en målrettet investering i virksomhedens rådgiverkompetencer, hvor der netop er taget et vigtigt skridt med ansættelsen af ny digital chef.

Radius kan se tilbage på et 2014, som slog rekorder på stort set alle fronter. Bruttoavancen på 22,8 millioner DKK dækker over en vækst på ca. 25 procent i forhold til året før, og indtjeningen på godt 5 millioner fortæller en historie om en sund virksomhed, der har skabt vækst med gamle og nye kunder samtidig med, at der har været styr på driften.

 

“Det har været et meget tilfredsstillende år og det gælder ikke kun det økonomiske. Vi har vundet så godt som alle opgaver, vi har budt på. Vores medarbejdere og vi selv er topmotiverede for at gå på arbejde og levere det allerbedste til vores kunder – og vi får lov til at udføre meget spændende arbejde for en række af landets store og mellemstore virksomheder. Det er opgaver, der strækker sig over transaktioner, store forandringsprojekter og samfundsrelaterede kampagner til positionering af brands og produkter i markedet. Vi er både stolte og meget ydmyge over den tillid, vi bliver vist fra vores kunder, hvoraf en stor del er virksomheder, vi har arbejdet sammen med gennem flere år”, siger Nicolaj Taudorf Andersen, bestyrelsesformand i Radius.

Investering i medarbejdere og relationer skal sikre langsigtet vækst

2014 satte punktum for en strategi, som Radius har rullet ud de seneste tre år. Den systematiske eksekvering af strategien har løftet virksomhedens økonomiske performance, givet en tydeligere position i markedet og resulteret i en betydelig kundetilgang. Med 2014 bag sig har Radius taget hul på en ny strategi, som allerede i år vil præge virksomheden. Nu skal der investeres stort i kompetencer, medarbejdere og samarbejder – så virksomheden kan fastholde en langsigtet vækstkurs. Og i første omgang handler det ikke mindst om oprustning af bureauets digitale og internationale kompetencer.

 

“Vi har valgt en meget tydelig profil som en strategisk rådgiver, der indgående forstår kundernes forretning, og som har stærke kompetencer inden for corporate-, marked-, samfund- og krisekommunikation. Det stiller høje krav til, at vi hele tiden gør vores organisation dygtigere – for vores kunder og deres behov flytter sig hurtigt i en tid præget af et historisk stort forandringstryk. Det skal vi selvfølgelig kunne matche. Vi skal altid kunne levere skarp rådgivning på tværs af alle kommunikationsdiscipliner – og skabe indhold og koncepter som lever gennem både fortjente og betalte kanaler. Og vi skal kunne gøre det ud over Danmarks grænser”, siger Nicolaj Taudorf Andersen.

Ny digital chef

Som den første konkrete udmøntning af den nye strategi har Radius pr. 1. marts ansat en ny, digital chef. Martin Hartmann Jacobsen er hentet fra Bysted og har en fortid hos bl.a. nemlig.com – og han får en helt central rolle i at sikre, at Radius også på den digitale front kan levere rådgivning fra øverste hylde.

Nøgletal for Radius
t.kr 2014 2013 Ændring
Antal medarbejdere 20 17 +17,6 %
Bruttoavance 22.872 18.336 +24,7 %
Resultat før skat 5.001 3.215 +55,6 %
Egenkapital 7.254 6.098 +19,0 %

23 mio.

i bruttoavance dækker over en vækst på ca. 25 procent i forhold til året før