Mejeriforeningen: Digital aktivering af Dansk Mælk

CASE

De fleste danske forbrugere foretrækker dansk mælk. Men i 2015 kendte kun hver fjerde Dansk Mælk-mærket, som er garantien for, at mælken er dansk hele vejen fra ko til mejeri. Det ønskede Mejeriforeningen at lave om på med en kampagne for Dansk Mælk-mærket på tværs af digital, outdoor og klassisk PR.

 

Radius har siden 2016 opbygget og drevet Facebook-siden ”Dansk Mælk” som et led i kampagnen og har bl.a. stået for community management, annoncering og udarbejdelse af content.

 

Radius har desuden understøttet hele Dansk Mælk-indsatsen ved at lave befolkningsundersøgelser om danskernes mælkevaner og om kendskabsgraden til Dansk Mælk-mærket, der har fungeret som pejlemærker i forhold til indsatsens effekt.

 

Radius’ arbejde med Facebook-siden har medført, at siden er vokset fra ca. 750 følgere i januar 2016 til ca. 17.000 følgere i december 2018. Siden har desuden understøttet en øget synlighed for Dansk Mælk-mærket i hele Danmark, hvor kendskabsgraden er steget til 32% (tal fra 2018).

Dansk Mælk Facebook

Kunde

Mejeriforeningen

Disciplin

Digital, analyse