Spies: Do it for Mom

CASE

 

”Do it for Mom” fortsatte, hvor ”Do it for Denmark”-kampagnen fra 2014 slap. Spies ønskede at sætte fokus på aktive ferier, og som med den første kampagne baserede ”Do it for Mom” sig også på et analytisk grundlag; nemlig at vi ikke kun øger lagengymnastikken på en ferie, men også har mere sex, når vi dyrker motion.

 

Indsigterne blev brugt som løftestang for selve kampagnen og skabte indhold til både kampagnefilmen, PR-indsatsen og til Spies’ egne kanaler, herunder sociale medier. Filmen blev lanceret gennem PR, som også bidrog til at skabe opmærksomhed om kampagnen i Danmark såvel som i udlandet i samarbejde med BeOn.

  • PR-indsatsen skabte +100 klip i danske og internationale medier
  • Filmen opnåede +8,5 million visninger og et reach på +600 millioner på sociale medier
  • Derudover formåede kampagnen også at sætte sig på samfundsdagsordenen om befolkningsvæksten i Danmark – og PR-indsatsen var den direkte anledning til en metadebat om det lave fødselstal med blandt andet debatindlæg fra politikere og andre meningsdannere i dagblade samt ledere og opinioner i førende medier, hvor Spies i alle tilfælde blev brugt som referenceramme
  • Salget af aktive ferier steg med 21 %
  • Do it for Mom vandt to guldpriser til Danish Digital Awards 2016 for Content Creation og Digital Branding og to bronzepriser for henholdsvis Storytelling og Campaign of the Year

Kunde

Spies

Disciplin

Analyse

PR