Generation Food Award

Event-PR

I februar 2020 løb Arlas prisuddeling Generation Food Award af stablen for at hylde dem, der gør noget godt for børns og unges madvaner i Danmark.

Både enkeltpersoner, mindre virksomheder og organisationer var blandt de 21 nominerede.

Vinderne blev valgt af en ekspertjury og blev kåret den 26. februar 2020 i Industriens Hus i København. Til arrangementet var flere hundrede gæster og repræsentanter fra Danmarks uddannelsesinstitutioner, forskere, fødevarevirksomheder, MADlejr-elever og sponsorer.

Juryen bestod af formand for Rådet for Børns Læring, Charlotte Rønhof, professor i madkundskab, læring og trivsel Karen Wistoft, ernæringsekspert og forfatter Christian Bitz, direktør for Madkulturen, Judith Kyst, samt direktør i Arla Fonden, Sanne Vinther.

Alle indtægter fra aftenen er ubeskåret gået til Arla Fondens MADlejr, hvor 6. og 7. klasser lærer om bæredygtighed og sunde madvaner.

I Radius ville vi gerne bidrage med at skabe opmærksomhed om den kæmpe indsats, som engagerede madsjæle gør i hele Danmark for børn og unge.

Derfor var vi sponsorer af prisuddelingen og varetog PR-indsatsen for også at skabe fokus på den gode sag i mediebilledet. Vi tilrettelagde en PR-indsats, som skabte fokus om eventet både før og efter.

I vores indsats fokuserede vi på at formidle personhistorierne bag de nominerede og vinderne: Hvorfor kvinden bag Det Kærlige Måltid i Aarhus engagerer frivillige unge, der laver og leverer mad til familier ramt af kriser og traume; Hvorfor en madkundskabslærer i Køge går så meget op i, at børnene smager på nye ting; Og hvorfor det er så vigtigt, at børn og unge tilegner sig gode madvaner.

Det gav grobund for en lang række historier i blandt andet P4, P1, TV2 Nyhederne, TV2 News, Folkeskolen, Sjællandske Nyheder og Nordjyske Stiftstidende.

“Vi har været yderst tilfredse med PR-indsatsen i forbindelse med Generation Food Award. Radius havde forberedt en indsats til både før, under og efter vores award show, og det betød, at vi fik omtale af både de nominerede og efterfølgende af vinderne. Grundet Radius’ fokus på netop at fortælle de lokale og personlige ”ildsjæle-historier”, nåede vores budskaber bredt ud i Danmark, og derved gjorde PR-indsatsen award showet relevant og vedkommende for MANGE flere end de involverede.”

– Camilla Bisgaard-Bobner, Marketing Specialist, Arla Foods amba