Brandplatform og kernefortælling

Branding
Identitet

I 2019 var Epinion igennem en større strategisk transformation – fra et traditionelt datahus til en rådgivningsvirksomhed, hvor man i langt højre grad fokuserer på at hjælpe kunderne med at forstå og anvende de data, som de respektive virksomheder genererer og er omgivet af. Det skulle deres kunder og omverden selvfølgelig vide.

Radius blev bedt om at hjælpe med at skabe den fortælling og startede med at udvikle en brandplatform, der blev til brandessensen ”Making Sense”.

Radius hjalp med at folde brandessensen ud i en kernefortælling, der blev omsat til en film. Efterfølgende indgik Radius i et samarbejde med designbureauet Re-Public, der var med til at give fortællingen form.

Epinion skiller sig ud fra konkurrenterne ved blandt andet at arbejde med kombinationen af “hard facts” og “soft insights”. Den detalje er nu fremhævet i logoet, hvor de to prikker over i’et repræsenterer hver deres form for data.

I samarbejde med Re-Public udviklede Radius et website og var her ansvarlig for at levere UX, mens Re-Public leverede sitet, og Epinion selv leverede indholdet baseret på den nye fortælling.

Løsningen har vundet German Design Award 2021.

Du kan se den her.