Radius’ analysechef i shortlist-juryen til Cannes Lions 2018

Nyhed
25. maj 2018

Vores analysechef, Anders Sigsgaard-Rasmussen, er blevet udvalgt som shortlist-jurymedlem til dette års Cannes Lions Festival, der løber af stablen den 18. – 22. juni. Det er vi vanvittig stolte af!

Cannes Lions er verdens største reklamefilmsfestival, og Anders skal sammen med en række internationale kommunikationsprofiler bedømme de indsendte cases i kategorien PR Lions.

Det skal være slut med sløje PR-opgørelser

Som analysechef beskæftiger Anders sig dagligt med analysedesign og statistisk bearbejdning af data, og han baserer sin vurdering på fire forhold: Idé, strategi, udførsel og resultater. Resultaterne, og den måde de bliver opgjort på, vil i særlig grad have hans opmærksomhed.

”Der har tidligere været en lidt kedelig tendens til, at alt bliver opgjort i annonceværdi eller ”free media” for at kunne sætte kroner og øre på effekten. Det giver nogle meget store, men også fuldstændig meningsløse tal. I år er der heldigvis mange, der har fundet på andre måder at opgøre det på, som på fornem vis illustrerer indsatsernes effekt uden at reducere dem til annoncekampagner med rabat,” siger han til Bureaubiz.

En af seks stærke profiler

Anders er en ud af de i alt seks danske kommunikationsspecialister, som har fået tilbudt en plads i juryen i år. Øvrige danske jurymedlemmer tæller Andre Hansen, kreativ direktør i Anthill Agency, Vibeke Nannerup, stifter og CEO i Liquidminds, Thomas Hoffmann, kreativ direktør og ejer af &Co., Michael Robert, kreativ direktør og medstifter hos Robert/Boisen & Like-minded, og Stine Halberg, CEO i Publicis Media.

Nyhed
25. maj 2018