momondo: The DNA Journey

CASE

momondos kampagne ”The DNA Journey” tog store dele af verden med storm i sommeren 2016. Sammen med &Co, Bacon og BeOn var vi en del af bureauteamet bag den internationale kampagne, som skulle sætte fokus på, hvordan rejser kan have en positiv indflydelse på opfattelsen af andre kulturer og dermed bidrage til at gøre os mere tolerante og åbensindede.

 

Vi gennemførte en global undersøgelse om sammenhængen mellem rejser og tolerance, hvor mere end 7.000 respondenter bidrog med værdifulde indsigter og udgjorde grundlaget for ”The DNA Journey”-kampagnen. Undersøgelsen genererede herudover indhold til PR samt til momondos egne kanaler, herunder kampagnesitet www.letsopenourworld.com.

  • PR-indsatsen skabte +650 medieklip verden over, heraf omtrent 100 i Danmark
  • Filmen fik 190 millioner views på tværs af sociale og digitale kanaler
  • 170.000 deltog i en global konkurrence, deltagerne bl.a. kunne vinde et af 500 DNA-kits og én stor DNA-rejse

Kampagnen har vundet

  • Cannes PR Lions: 1 x guldløve og 2 x sølvløver
  • Creative Circle Awards: 5 x guld for “internetfilm”, “branded content”, “integrated campaign”, “direction” og “PR driven campaign”
  • The Lovie Awards: 2 x guld for ”branded content” og ”brand strategy”
  • True Awards: 2 x guld for ”bedste filmkampagne” og “bedste online film” og 1 x sølv for “bedste instruktør”
  • The One Show: 1 x guld for “branded content”
  • Kampagnefilmen kom på YouTubes Rewind liste over årets 10 mest populære videoer. Det var første gang for en danskproduceret reklamefilm

Kunde

Spies

Disciplin

Analyse
PR