Spies: Do it for Denmark!

CASE

De fleste forbinder Spies med charterferier – ikke med storbyferier. Det ønskede Spies at lave om på og dermed øge sin markedsandel inden for storbyferier. I samarbejde med Robert/Boisen & Likeminded og BeOn udviklede vi en kampagne, der skulle få danskernes øjne op for Spies som leverandør af storbyferier.

 

Det blev til kampagnen ”Do it for Denmark”, der tog fat i et samfundsrelevant problem – den faldende danske fødselsrate – og kom samtidig med et bud på løsningen: Tag på romantisk storbyferie med Spies og do it for Denmark.

 

Vi gennemførte en befolkningsundersøgelse om romantik på ferier, der gav insights, som blev brugt som grundlag for selve kampagnen og skabte indhold til både kampagnefilmen, PR-indsatsen og Spies’ egne kanaler, herunder sociale medier. Kendskabet til Spies’ storbyrejser steg med 30 %, og Spies’ salg af storbyrejser steg med 95 %.

Kunde

Spies

Disciplin

Analyse
PR