Kommunikation og rådgivning om lancering af datacenter

Corporate kommunikation
Design
Digital
Koncept
PR
Public Affairs

Microsoft annoncerede i december 2020 en historisk investering i Danmark i form af etableringen af en bæredygtig datacenterregion på Sjælland – forsynet af 100 % grøn energi. Derudover præsenterede Microsoft sin ambition om at bidrage til digital opkvalificering af 200.000 danskere frem mod 2024. 

Radius har i månederne frem mod lanceringen hjulpet med at planlægge og eksekvere kommunikationen om og afholdelsen af eventet. Herunder kommunikationsstrategisk rådgivning, projektledelse, konceptudvikling, pressearbejde, grafisk design og koordinering af live streaming og videoproduktioner til brug på event og digitale kanaler.

“Radius-teamet bestod af kompetente medarbejdere, der er nemme at arbejde med. Radius udviste som altid en høj grad af fleksibilitet, hvilket er enormt vigtigt i en industri som vores med et højt tempo”
– Nana Bule, CEO, Microsoft Danmark

Lanceringen forankrede Microsofts strategi «Digital Leap Denmark» med fortællingen om et grønt digitalt fremtidsløfte. Et løfte, der skal styrke digitaliseringen i Danmark og samtidig bidrage til vækst, velfærd og de tårnhøje grønne ambitioner i Danmark. 

Microsofts investering i en dansk datacenterregion blev lanceret den 7. december 2020 på et digitalt pressemøde, hvor Nana Bule, CEO for Microsoft Danmark, i selskab med finansminister Nicolai Wammen og adm. direktør i DI, Lars Sandahl, præsenterede initiativet. 

Foruden livestreamingen blev lanceringen udfoldet i en række nationale medier og vandt stor genklang på sociale medier – dels via Microsofts officielle digitale kanaler og dels via partnere, politikere, interessenter og medarbejdere. Digital Leap Denmark har siden fungeret som afsæt og overlægger for Microsofts strategiske kommunikation.