

PreFlight Odense
Odense Kommune har en ambition om at være Danmarks mest attraktive by for iværksættere.
Derfor udviklede Odense Kommune et iværksætterforløb rettet mod odenseanske skalerbare vækstvirksomheder, som skulle lanceres i 2022.
Radius fik til opgave at udvikle brandet for det nye iværksætterforløb og markedsføre det på en måde, der sikrer kendskab til selve forløbet og bidrager til at tiltrække startups med globalt potentiale til Odense.
Som det første led i denne proces, udviklede Radius brandidentiteten for det nye iværksætterforløb ved blandt andet at inddrage repræsentanter fra det lokale iværksættermiljø.
Hvad skulle forløbet hedde? Hvordan skulle brandet se ud visuelt? Hvordan skulle kernefortællingen og kernebudskaberne lyde?
”Vi har været glade for den professionelle tilgang Radius har haft til opgaven, deres entusiasme, engagement og store markeds-indsigt. Radius har givet kompetent sparring, struktureret drift og tilført værdifuld viden om eksekvering på tværs af kanaler.”
– Sanne Vinderslev, specialkonsulent hos Invest in Odense, Odense Kommune
Da brandidentiteten og navnet PreFlight Odense var udviklet og godkendt i foråret 2022, gik Radius i gang med markedsføringen, der primært foregår digitalt.
Helt konkret er Radius ansvarlig for al contentproduktion og for at drive PreFlight Odenses sociale kanaler. Derudover hjælper Radius også kommunen med at brande Odense som en ambitiøs iværksætterby.
Udover dette har vi i Radius tilrettelagt og produceret en række film for PreFlight Odense. Herunder er et eksempel på én af filmene: